Belfius en PlayCo

Executive summary

Gedurende 18 maanden werkten Belfius en PlayCo samen aan de gebruiksvriendelijkheid van de digitale kanalen. Dat resulteerde in meer sales via de mobiele kanalen en een hogere klantentevredenheid.

Results

800.000

Actieve gebruikers eind 2016 
De kaap van 1.000.000 gebruikers in zicht.

+250.000

Nieuwe mobiele klanten in 2016
Mobiel de sterkst groeiende bank ter wereld.

4+

Best beoordeelde banking app in de Apple App store

4,6

Top rating banking app in de Google Play store

98%

Klantentevredenheid over de mobile apps.

Een record aantal nieuwe saleskanalen werden gelanceerd

Beste Mobiele Webwinkel door BeCommerce

Beste Belgische banking app van 2016 door iCulture

Key Projects

Client onboarding on mobile

Lees het nieuwsartikel

PlayCo heeft een digitaal registratiesysteem ontwikkeld dat kan worden gebruikt voor alle andere registratieflows over alle kanalen heen.

Belfius Rebranding

In juni 2016 werden alle mobiele apps in een nieuw kleedje gestoken. De branding van de app werd afgestemd op huidige positionering van het Belfius merk.

Digital Styleguide

Na de rebranding oefening heeft PlayCo de nieuwe styleguide uitgeschreven en gedocumenteerd. De styleguide zorgt voor meer consistentie over alle kanalen heen. De guidelines resulteren in een efficiëntier design proces en tijdswinst voor de organisatie.

Overzicht van alle projecten

*deze projecten maken gebruik van het registratiesysteem ontworpen door PlayCo

Become A Customer*

Klant worden en een eerste zichtrekening openen via de mobile apps en de website (link)

What’s New*

Aankondigen, uitleggen en activeren van nieuwe features in de mobile apps

Toevoegen rol*

Interactie en authentication flow om een nieuwe beheerder aan een rekening toe te voegen

Aanvraag en wijziging kredietkaarten

Interactie flow om een nieuwe kredietkaart aan te vragen via web en mobile of om een bestaande kredietkaart te up- of downgraden.

Communication preferences

UX prototype en navigatie voor het beheren van  je communicatievoorkeuren

Styling icons

Uniforme styling van de Belfius iconen in lijn met de rebranding oefening van 2016

Betalingsbevestiging via mobile app (3D Secure)

UI Design van de bevestigingsschermen in de betalingsflows voor online aankopen

Overzicht historiek kaarten en rekeningen

Weergeven van beschikbare en gereserveerde bedragen en saldo’s van rekeningen en betaalkaarten

Assistance (reisverzekeringen)

Salesflow voor het afsluiten van een reisbijstandsverzekering via de mobile apps

Autoverzekering simuleren en aanvragen*

Interactie design voor het simuleren en aanvragen van een autoverzekering via de mobile app

Overzicht verzekeringen

Design van het overzicht van alle actieve verzekeringen via de mobile apps

Digitaal Contract voor jongeren*

Nieuwe flow waarin ouders het digitaal contract van hun kinderen goedkeuren zodat ze de mobile apps kunnen activeren.

Contactloos mobiel betalen via NFC (HCE)

Interactie design van de activatie- en betalingsflows voor het betalen via NFC op Android toestellen (link)

Digital Styleguide

Documenteren en illustreren van de brand guidelines voor alle digitale kanalen van Belfius (iOS, Android, Web)

Beleggingsoverzicht

Volledig interactie en visueel design van het beleggingsoverzicht op mobile.

Orderboek

Responsive design van het orderboek voor aan- en verkopen van beleggingen

Aan- en verkoop fondsen

Interactie flow voor het simultaan aan- en verkopen van fondsen

Videochat

Interactie design van de multi-app flow waarbij de gebruiker een externe app moet downloaden en opstarten om  de videochat te activeren

Registratie en aanmelden via itsme*

UX design van de integratie van itsme (Mobile E-ID) in de Belfius app

Lening op aanvraag*

Interactie design van de gebruikers flow voor het aanvragen van een lening via de mobile app en online

Ondertekenen documenten*

Interaction design voor het ondertekenen van documenten in verschillende salesflows (oa. Autoverzekering, lening op aanvraag)

Ontwerp juridische verplichtingen

Design van de productpagina’s zodat ze conform zijn met de regelgeving van de FSMA

Online Public and Corporate Banking

Volledig responsive UX prototype van het online banking platform voor publieke en corporate organisaties met oa:

  • Globale navigatie
  • Log-in en authentication flows
  • Beheer rekeningen en enveloppes
  • Historiek rekeningen
  • SDD Mandaten
  • Beheer begunstigden
  • File transfer
  • Reporting tools
  • Document Signing
  • Cash Management
  • Group management
  • Alerting en notifications